V sobotu 11.6. jsme vyrazili z Calamy v Chile vstříc novému dobrodružství do další země naší cesty, do Bolívie. Hned za Calamou jsme náhodou a s úžasem narazili na hřbitov domácích mazlíčků, kde měli své hrobečky nejrůznější zvířata co lze doma chovat. Na hranice s Bolívií je to necelých 200km a v hloubi duše jsme doufali, že cesta spojující dvě země bude v dobré kondici a pokud to půjde s asfaltem.
Asfalt vydržel asi 70km. Pak nastoupila běžná cesta na altiplanech – uválcovaná hlína, občas štěrk, ale vždy strašně prašná. Nejhorší ale je, když se na cestě objeví námi přezdívaný „hřeben“. Je to jako kdyby někdo těsně pod povrch cesty položil obrovský vlnitý plech a poprášil ho prachem. Když se jede pomalu, auto se houpe jako když přejíždí jeden zpomalovací práh za druhým. A naopak když se jede rychle, auto se rozskáče jako divoká koza, nedá se ovládat a samovolně odskáče ke kraji. Hřeben je přes celou cestu a táhne se i desítky kilometrů daleko. Řidič marně přejíždí ze strany na stranu, hledá optimální kolej, občas k tomu vymete velkou díru, ale před hřebenem není úniku. I když se pak najde „relativně“ 
V neděli ráno jsme se přesunuli od místa přespání na samotnou hranici. Je to na den přesně, kdy jsme vstoupili na území Chile a kdy ho opět opouštíme. Od začátku naší cesty v Buenos Aires jsme ujeli 7.195km a opět jsme v 3 700 m.n.m. Pobledlé a unavené tváře chilských úředníků nám prozradily, že v noci kdy jsme slyšeli hudbu a řev vesnické fiesty, se zúčastnili i samotní celníci. Naše obavy ze silné hraniční prohlídky byly rázem zbytečné a vše proběhlo naprosto v pořádku a bez zdržení. Bolivijská strana s názvem Estación Avaroa, to také moc neprotahovala. Nezbytné papírovaní kvůli přechodu s autem nezabrali víc jak patnáct minut. Do auta se nám ani nepodívali a s přáním šťastné cesty nás propustili. Usoudili jsme, že neděle je nejlepší den na překračování hranic.

Ban
věříme že bimbo vydrží a stejně tak tomu věří i firma mercedes
OdpovědětVymazat